Vertel jouw verhaal met een interview

Interviews

Iedereen is dol op verhalen. Verhalen die ons raken. Emotie veroorzaken. Verhalen die gaan over personen en de dingen die zij doen. En iedereen heeft een verhaal te vertellen. Om jouw verhaal te laten vertellen kun jij je laten interviewen. 

Gesprek

Een interview is een gesprek tussen twee of meerdere personen. De één vraagt en luistert, de ander antwoordt en vertelt. Mooie gesprekken die over allerlei onderwerpen kunnen gaan. Gesprekken die gaan over mooie mensen. Over jou! 

Reacties op de manier van interviewen door Taalbeeldtaal 

  • Je was goed voorbereid, stelde leuke, goede, pittige en diepere vragen. 

  • Ik ben enorm trots op het eindresultaat. Ik herken mezelf er enorm in en hoorde dit ook terug van mijn klanten. Knap dat je me zo hebt kunnen neerzetten!

  • We hadden een heel prettig interview via Skype en Stefanie heeft mijn verhaal goed onder woorden weten te brengen.

  • Dank, Stefanie Peters, voor de ontzettend fijne en professionele samenwerking.

  • Stefanie had zich goed voorbereid en wat ik verrassend vond, was dat ze de vragen zo kon stellen dat je even weer een frisse blik kon werpen op je eigen bedrijf.

  •  Stefanie heeft een prettige manier van vragen stellen.                       

Soort interviews

Taalbeeldtaal is inzetbaar voor verschillende soorten interviews:

  • Informatief interview. De geïnterviewde en de interviewer hebben hetzelfde doel, namelijk het zo helder mogelijk overbrengen van kennis en/of informatie.

  • Human‐interest interview. In dit interview staat een boeiende persoonlijkheid centraal. Belangrijk bij dit gesprek is om een sfeer te creëren waarin iemand persoonlijke dingen wil gaan vertellen. Doel van dit interview: Een persoonlijk beeld schetsen van de gast. 

  • Advertorials. Dit is een speciaal soort advertentie die de opzet heeft van een redactioneel artikel. Voor de lezer is het niet overduidelijk dat het om een advertentie gaat. Daarom worden advertorials vaak beter gelezen dan een gewone advertentie, wat ze effectiever maakt. Ook kan men in een advertorial meer informatie kwijt over een product of dienst.

In de portfolio vind je voorbeelden van mijn interviews.

 

 

Opdrachtgevers zijn o.a:

Logo Haverkort advies.jpg.png
logo-schrijvers-gezocht1-1.png
Logo zwembad De Fuut.png
  • Facebook